Ik vind het erg belangrijk dat jullie je goed voelen bij mij. Ik probeer goede en passende zorg op maat te bieden. Toch kan het helaas zo zijn dat jij en/of je partner dit niet zo ervaren. Ik hoop dat jullie dat bespreekbaar willen maken. Mocht dit niet lukken of biedt het gesprek geen oplossing dan bestaat de mogelijkheid om je klacht voor te leggen aan de klachtenfunctionaris.

Vanaf januari 2017 moet elke zorgaanbieder een klachtenfunctionaris hebben. Jouw verloskundige Velp is aangesloten bij CBKZ (Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg).

Voor verdere informatie kun je kijken op deverloskundige.nl of een mail sturen naar klachtverlosunde@cbkz.nl of bellen naar tel. 088-0245123.

Stel dat je er echt niet uitkomt met je verloskundige en bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet heeft geholpen, dan kan je je klacht voorleggen aan de Geschilleninstantie Verloskunde (SGV). Dit is een onafhankelijke instantie die onderzoekt en beoordeelt of de klacht gegrond is.